Obra formada per dues teles disposades en sentit vertical i ajuntades formant un suport apaïsat. Sobre un fons beix blanquinós, format per veladures i efectes de transparències superposades, s’estenen uns esgrafiats que travessen tota la tela de costat a costat. La successió de gargots negres a carbonet, enreixats, subtils pinzellades a color i alguna figura geomètrica se succeeixen formant un eix.
La intensitat dels motius es perd a mesura que avança cap a la part esquerra del quadre. D’acord amb el títol, la plàstica de l’obra fa bandera d’aquest sentit dissolt de quelcom imperceptible físicament: pèrdua d’un record.
És a través d’una proposta abstracta que Busquets troba la manera de representar perfils de ciutats esborronades i interrompudes que graviten dins un no-espai inidentificat, possiblement mental. L’obra fou exposada a la Galeria d’Art Can Janer d’Inca el 2008, i posteriorment l’artista la donà a la Universitat.
Xavier Busquets Xaubet va desenvolupar la seva passió per l’expressionisme abstracte i l’action-painting durant els primers quatre anys d’estada a Nova York. Les seves tècniques mixtes van des de la incorporació de cartells trencats o arena fins a l’exploració i la barreja de pigments propis (Louise, 2005, s/p).
L’estil de Busquets es caracteritza per estar més preocupat per obtenir un ventall de sentiments vers la matèria que per disposar de cap manera de representar-la formalment. Aquestes capes de colors i consistències tàctils són essencials per a cada peça, causen un ímpetu emocional al públic i atreuen els espectadors d’una manera plenament sensorial (Barraclough, 2004, s/p).
Busquets és catedràtic de Biologia Cel·lular a la Universitat de les Illes Balears des de l’any 2012 i investigador del grup de Biomedicina Molecular i Cel·lular de la UIB.
En la vessant artística, ha exposat en diverses galeries i museus a Nova York i a Mallorca, i en països europeus, com Alemanya.