Obra de la sèrie pictòrica Viatge a Albopàs. És una al·lusió a l’esclafament de la revolta a la plaça de Tiananmen (Xina) pels tancs del règim xinès el 1989.
Tot i això, la sèrie, segons l’artista mateix, està formada per les telecromografies enviades per la nau tripulada Meleanus XVI des del país màgic d’Albopàs (Forteza, 1990, 103).
Fou exposada a la Galeria Tres d’Oros de Palma el 1990.
Tomeu l’Amo es llicencià el 1971 en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona.
Amb més de 3.000 obres, és un artista tremendament complex i personal, «al·lèrgic al mètode i la disciplina» (L’Amo, 2006, 70). A més de la pintura, ha treballat l’escultura amb formigó, ferro i fusta i, en el camp de la fotografia, en les sèries Cosmòlits, Kriptonites i Naturàlia.
Ha participat en nombroses exposicions individuals i col·lectives en ciutats com Madrid, Barcelona i Sevilla (Expo 92) i arreu de Mallorca (Forteza, 1998, 53).
Dibuix amb clorant basí, mitjançant les tècniques del pastel i l’oli i diferents tintes sobre paper. Tot es troba fixat amb nitrocel·lulosa. Simbolitza alguna de les llunes del planeta Kripton, formacions cristal·lines de gasos de nitrogen. Aquesta obra fou exposada a la Galeria Tres d’Oros de Palma, el 1990, i forma part de la sèrie Viatge a Albopàs. El projecte era una invitació oberta a la participació i la imaginació i amb el temps esdevingué una cromomelografia, és a dir, una combinació d’imatge, música i textos on Tomeu l’Amo col·laborà amb diferents autors, amb la finalitat de donar a conèixer el país màgic d’Albopàs (L’Amo, 1990, 103), on experimenta amb conceptes com la recuperació cultural, la contaminació o la civilització.
Aquesta sèrie tingué una continuació l’any 2000, en aquest cas amb tota una sèrie d’estranys enginys i escultures d’objectes trouvés i desjectes (objectes + desfets) provinents d’Andròmeda. Foren exhibits al Museu d’Art Contemporani de sa Pobla.
Tomeu l’Amo es llicencià el 1971 en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona. Amb més de 3.000 obres, és un artista tremendament complex i personal, «al·lèrgic al mètode i la disciplina» (L’Amo, 2006, 70). A més de la pintura, ha treballat l’escultura amb formigó, ferro i fusta, i la fotografia en les sèries Cosmòlits, Kriptonites i Naturàlia.
Ha participat en nombroses exposicions individuals i col·lectives en ciutats com Madrid, Barcelona, Sevilla (Exposició Universal de Sevilla de 1992) i arreu de Mallorca (Forteza, 1998, 53).