Dibuix realitzat amb llapis, diversos pigments i pintura acrílica sobre cartolina. Domina l’obra un elefant de perfil, orientat cap a l’esquerra i amb la trompa cap a baix. Pintat a partir de blancs i amb una mida desproporcionada, que ocupa tot el suport.
Tot i ser una obra de l’etapa inicial, forma part de la iconografia més característica de l’autor: la figura de l’elefant, especialment en bona part dels anys noranta. L’elefant ha copat l’interès de Segura, que ha arribat a pintar-lo en més de sis-centes ocasions.
En gairebé tots aquests quadres, apareix sempre en la mateixa mida i posició, amb dues cames només visibles en lloc de quatre, sense orelles i amb la trompa mirant al terra. Aquesta predilecció nasqué l’any 1982, a partir de retalls d’altres obres rebutjades, que l’interessaren per la seva textura o color i que donaren com a resultat un primer elefant.
La idea de repetir un model conservant-ne la composició, posició i tema, plantejava una recerca exhaustiva de l’originalitat, la pictoricitat i la creativitat que tenia el substrat en el pensament de la filosofia dels mestres zen i la recerca de la pròpia identitat artística. Aquesta experiència donà com a resultat un sens fi d’obres molt diferents les unes de les altres, sobre superfícies i materials molt diversos.
A part de l’elefant, Segura s’ha sentit poderosament atret sols per un nombre mínim d’animals: el rinoceront, la serp i, en menor mesura, la balena. Aquestes obres són de figuració salvatge, fauve, tocada per l’onirisme de la transavantguarda italiana i el primitivisme (Serra, 2009, 24). Alguns exemples són Amics (1986) i les sèries Back to Africa (1989) i Flying slow (1993). L’estranya convivència entre l’home i la bèstia afavoria el caràcter narratiu i la recerca literal de moltes d’aquelles composicions, al rerefons de les quals es detectava una atmosfera d’arrel surrealista. D’altra banda, les confrontacions que s’establien entre el món indígena i la civilització emfasitzaven les connotacions iròniques de la seva pintura (Àmbit Serveis Editorials, 1996, 265).
Segura ingressà el 1976 a l’Escola d’Arts Aplicades i Oficis Artístics de Palma. Posteriorment, amplià els estudis a Madrid, Barcelona, París, Florència i Savona (Itàlia). La seva primera exposició individual fou al Cafè Pou Bo de Palma el 1976.
Ha conreat el camp de l’escultura i, més tardanament, el de l’escriptura. Entre els països on ha exposat, tant individualment com col·lectivament, s’hi troben el Japó, Alemanya o Àustria.