Quadre de format vertical que representa la floració d’un ametler en primer pla. Entre les flors s’hi entreveu una diagonal marcada per una branca distingida amb un fons de color lila que contrasta amb les tonalitats verdoses de la resta.
Tot i la manca de perspectiva, l’obra llueix una rica varietat de matisos cromàtics entre el blanc, el verd i el rosa en la representació dels pètals en estat de floració de mides i posicions diferents. Tant l’ametller com l’olivera són una temàtica recurrent de la pintura de Bardolet, atès que són arbres identitaris de la serra de Tramuntana.
Si bé des de ben jove l’artista va desenvolupar una forta estima per la natura de la seva terra natal, a partir de 1940 quedà fascinat per la llum, els colors i el folklore de Mallorca, elements que convertí en la tònica de bona part de la seva producció.
Va fer de la potència del color i la fluïdesa dels dibuixos que capten la fugacitat de la natura, les tradicions i el gaudi de la vida, els seus recursos expressius.
Quan arribà a l’illa entrà en contacte amb pintors paisatgistes, com Joaquim Mir, Tito Cittadini, Dionís Bennàssar o Erwin Hubert, que varen influir de manera evident en la seva pintura (Pomar, 2003, 46).
Respecte de l’obra que ens ocupa, cal destacar-ne l’atenció que l’artista dedicà als motius florals en una part de la seva producció. A partir del contacte físic amb el paisatge, Coll Bardolet coneixia a la perfecció moltes de les espècies de flors que pintava. Per ell, pintar flors era un vertader exercici de gaudi del procés creatiu per l’explosió cromàtica que suposa la varietat i barreja de colors que requereix pintar-les (blaus, grocs, vermells, blancs, violetes, verds…), colors que superposava i contrastava seguint les maneres de Renoir, Matisse o Van Gogh (Giralt, 2002, 103).
El paisatge de la Serra fou un tema constant en la carrera artística de Coll Bardolet. Hom ha considerat que el descobriment del paisatge i de la llum de Mallorca, on s’instal·là el 1940, foren decisius en la seva obra i en el constant exercici del paisatgisme. De fet, quan arribà a l’illa, a la dècada de 1940, entrà en contacte amb pintors paisatgistes, com Joaquim Mir, Tito Cittadini, Dionís Bennàssar o Erwin Hubert, que varen influir de manera evident en la seva pintura (Pomar, 2003a, 46). Així mateix, l’artista sembla practicar un postimpressionisme molt afí a l’escola catalana de paisatge d’Olot, deutora de l’escola de Barbizon (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
Janer Manila precisa que Coll Bardolet construirà la seva obra a partir de les estratègies pictòriques que li ofereixen aquells pintors: la vibració de la llum, la força dels colors, la captació d’un moviment de ball. Així, «[…] Coll Bardolet esdevé un home del noucentisme. Ho és pels paisatges que pinta, per la mediterraneïtat dels seus temes, per la idea de serenitat que defineix bona part de la seva obra» (Janer Manila, 2013, 34).
Amb una formació autodidacta, va fer els primers estudis a l’Escola Municipal de Dibuix de Vic, a l’Escola de Beaux Arts de Tours o l’Académie Royale des Beaux Arts de Brussel·les. Una trajectòria que el va fer conèixer col·leccions de grans museus com la del Prado, el Louvre, el Museu d’Art de Catalunya, de Luxemburg, Bruges, Gant… (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
L’any 2007 inaugurà la Fundació Cultural que porta el seu nom, a Valldemossa, lloc on s’havia instal·lat el 1944. El 2012 el Ple del Consell de Mallorca acordà el seu nomenament com a fill adoptiu, considerant que, amb els seixanta anys d’estada a l’illa i amb el seu art, va plasmar els valors de la cultura i del paisatge, i els va fer universals (fccollbardolet.org).
El paisatge de la Serra fou un tema constant en la carrera artística de Coll Bardolet. Hom ha considerat que el descobriment del paisatge i de la llum de Mallorca, on s’instal·là el 1940, foren decisius en la seva obra i en el constant exercici del paisatgisme. De fet, quan arribà a l’illa, a la dècada de 1940, entrà en contacte amb pintors paisatgistes, com Joaquim Mir, Tito Cittadini, Dionís Bennàssar o Erwin Hubert, que varen influir de manera evident en la seva pintura (Pomar, 2003a, 46). Així mateix, l’artista sembla practicar un postimpressionisme molt afí a l’escola catalana de paisatge d’Olot, deutora de l’escola de Barbizon (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
Janer Manila precisa que Coll Bardolet construirà la seva obra a partir de les estratègies pictòriques que li ofereixen aquells pintors: la vibració de la llum, la força dels colors, la captació d’un moviment de ball. Així, «[…] Coll Bardolet esdevé un home del noucentisme. Ho és pels paisatges que pinta, per la mediterraneïtat dels seus temes, per la idea de serenitat que defineix bona part de la seva obra» (Janer Manila, 2013, 34).
Amb una formació autodidacta, va fer els primers estudis a l’Escola Municipal de Dibuix de Vic, a l’Escola de Beaux Arts de Tours o l’Académie Royale des Beaux Arts de Brussel·les. Una trajectòria que el va fer conèixer col·leccions de grans museus com la del Prado, el Louvre, el Museu d’Art de Catalunya, de Luxemburg, Bruges, Gant… (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
L’any 2007 inaugurà la Fundació Cultural que porta el seu nom, a Valldemossa, lloc on s’havia instal·lat el 1944. El 2012 el Ple del Consell de Mallorca acordà el seu nomenament com a fill adoptiu, considerant que, amb els seixanta anys d’estada a l’illa i amb el seu art, va plasmar els valors de la cultura i del paisatge, i els va fer universals (fccollbardolet.org).
El paisatge de la Serra fou un tema constant en la carrera artística de Coll Bardolet. Hom ha considerat que el descobriment del paisatge i de la llum de Mallorca, on s’instal·là el 1940, foren decisius en la seva obra i en el constant exercici del paisatgisme. De fet, quan arribà a l’illa, a la dècada de 1940, entrà en contacte amb pintors paisatgistes, com Joaquim Mir, Tito Cittadini, Dionís Bennàssar o Erwin Hubert, que varen influir de manera evident en la seva pintura (Pomar, 2003a, 46). Així mateix, l’artista sembla practicar un postimpressionisme molt afí a l’escola catalana de paisatge d’Olot, deutora de l’escola de Barbizon (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
Janer Manila precisa que Coll Bardolet construirà la seva obra a partir de les estratègies pictòriques que li ofereixen aquells pintors: la vibració de la llum, la força dels colors, la captació d’un moviment de ball. Així, «[…] Coll Bardolet esdevé un home del noucentisme. Ho és pels paisatges que pinta, per la mediterraneïtat dels seus temes, per la idea de serenitat que defineix bona part de la seva obra» (Janer Manila, 2013, 34).
Amb una formació autodidacta, va fer els primers estudis a l’Escola Municipal de Dibuix de Vic, a l’Escola de Beaux Arts de Tours o l’Académie Royale des Beaux Arts de Brussel·les. Una trajectòria que el va fer conèixer col·leccions de grans museus com la del Prado, el Louvre, el Museu d’Art de Catalunya, de Luxemburg, Bruges, Gant… (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
L’any 2007 inaugurà la Fundació Cultural que porta el seu nom, a Valldemossa, lloc on s’havia instal·lat el 1944. El 2012 el Ple del Consell de Mallorca acordà el seu nomenament com a fill adoptiu, considerant que, amb els seixanta anys d’estada a l’illa i amb el seu art, va plasmar els valors de la cultura i del paisatge, i els va fer universals (fccollbardolet.org).
El paisatge de la Serra fou un tema constant en la carrera artística de Coll Bardolet. Hom ha considerat que el descobriment del paisatge i de la llum de Mallorca, on s’instal·là el 1940, foren decisius en la seva obra i en el constant exercici del paisatgisme. De fet, quan arribà a l’illa, a la dècada de 1940, entrà en contacte amb pintors paisatgistes, com Joaquim Mir, Tito Cittadini, Dionís Bennàssar o Erwin Hubert, que varen influir de manera evident en la seva pintura (Pomar, 2003a, 46). Així mateix, l’artista sembla practicar un postimpressionisme molt afí a l’escola catalana de paisatge d’Olot, deutora de l’escola de Barbizon (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
Janer Manila precisa que Coll Bardolet construirà la seva obra a partir de les estratègies pictòriques que li ofereixen aquells pintors: la vibració de la llum, la força dels colors, la captació d’un moviment de ball. Així, «[…] Coll Bardolet esdevé un home del noucentisme. Ho és pels paisatges que pinta, per la mediterraneïtat dels seus temes, per la idea de serenitat que defineix bona part de la seva obra» (Janer Manila, 2013, 34).
Amb una formació autodidacta, va fer els primers estudis a l’Escola Municipal de Dibuix de Vic, a l’Escola de Beaux Arts de Tours o l’Académie Royale des Beaux Arts de Brussel·les. Una trajectòria que el va fer conèixer col·leccions de grans museus com la del Prado, el Louvre, el Museu d’Art de Catalunya, de Luxemburg, Bruges, Gant… (Giralt Miracle, 2002a, 101-103).
L’any 2007 inaugurà la Fundació Cultural que porta el seu nom, a Valldemossa, lloc on s’havia instal·lat el 1944. El 2012 el Ple del Consell de Mallorca acordà el seu nomenament com a fill adoptiu, considerant que, amb els seixanta anys d’estada a l’illa i amb el seu art, va plasmar els valors de la cultura i del paisatge, i els va fer universals (fccollbardolet.org).