Natura morta treballada a partir de la desconstrucció dels objectes. La composició és tancada, amb tassa i altres elements de taula, en primer pla, sobre fons abstracte. A la contraposició de les formes s’hi sumen els contrasts cromàtics; el blanc de les estovalles contrasta amb el negre del fons; les formes de colors foscs, negres, verds, marrons, accentuen la seva presència amb els traços i les superfícies blanques, els perfils taronges i les taques grogues.
Aquesta obra de Cristina Escape fou exposada a la Galeria Joaquim Mir de Palma poc abans de ser adquirida per la Universitat. És una obra primerenca de l’artista, força allunyada de creacions posteriors en la construcció de la forma, però no així en el gènere. De fet, el bodegó serà una temàtica constant en la llarga trajectòria artística d’Escape: «Les tasses, els gerros, els cossiols, els instruments musicals i tot un catàleg d’objectes quotidians que hi ha per la casa, les flors, els fruits, les estrelles, la lluna, les caragoles, les carxofes, tot es veu passat en la pintura de Cristina Escape pel filtre de la memòria, una memòria que dissecciona, que atorga llibertat als colors, que simplifica les formes, les esquematitza o les converteix en simples perfils, negres, blaus, vermells, taronges, grocs, verds» (Ros, 2005, 16).
La pintura d’Escape es mou en l’exploració de l’íntim, ja sigui en la representació de la figura humana, habitualment nus femenins en actitud de recolliment, o en els bodegons elaborats amb objectes quotidians. Fins i tot en els seus treballs d’experimentació més abstracta s’aprecia la recerca del que és intern (Serra, 2009, 16).
Artista de formació acadèmica, Escape es llicencià a la Facultat de Belles Arts de Barcelona, on presentà la primera exposició individual, el 1982. La seguiren les exposicions individuals i col·lectives en galeries d’àmbit local, estatal i internacional, en especial a Alemanya.